Taban Rah Atlas Company

گلسبید خط‌کشی جاده‌ها

گلسبید خط‌کشی جاده‌ها

گلسبید در رنگ ترافیکی: روشی نوآورانه برای جاده ای ایمن

گلسبید چیست؟

گلسبید(Glass Beads) همان دانه‌های شیشه‌ای به شکل کروی و صیقلی با ابعاد ۱ تا 1200 میکرون هستند. این دانه‌ها به دلیل خاصیت رترورفلکشن (Retro Reflection)، مقاومت شیمیایی و حرارتی، به یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین عناصر در تولید رنگ‌های ترافیکی، سندبلاست، پرکننده، روان‌کننده، دکوراسیون و صنایع دستی تبدیل شده‌اند.

گلسبید قطعات کوچکی از شیشه است که به شکل کروی و صیقلی درآمده‌اند. این قطعات در تولید رنگ ترافیکی به کار می‌روند و موجب بازتاب نور از سطح رنگ می‌شوند. پس از انجام خط‌کشی، این قطعات می‌توانند توسط دستگاه رنگ‌آمیزی یا به‌صورت دستی بر روی رنگ قرار گیرند. ازآنجایی‌که استفاده از رنگ‌های ترافیکی باکیفیت تا اندازه مشخصی می‌تواند بازتاب نور را در جاده‌های بین‌شهری بهبود بخشد، استفاده از گلسبید خط‌کشی جاده‌ها توجیه می‌شود. در زبان انگلیسی “Glass” به معنی شیشه و “bead” به معنای مهره یا دانه است و ترکیب این دو کلمه به معنای دانه‌های شیشه‌ای است. دانه‌های شیشه‌ای از نظر شیمیایی پایداری بالایی دارند و می‌توانند در برابر حرارت و اسید مقاومت بالایی نشان دهند.

در جاده‌هایی که تردد شبانه بیش از حد مشخصی باشد، لازم است از گلسبید برای بازتاب نور استفاده شود. توجه داشته باشید که استفاده از این دانه‌های شیشه‌ای می‌تواند بازتاب نور را تا 1000 میلی‌کاندلا افزایش دهد. کاندلا واحد اندازه‌گیری میزان انتشار نور در جهتی مشخص است. در مکان‌هایی که تردد هواپیما بسیار زیاد است نیز باید از این قطعات استفاده شود.

دانه های شیشه‌ای و گلسبید خط‌کشی جاده‌ها
گلسبید در خطکشی جاده ها

خصوصیات و ویژگی‌های گلسبید

یکی از موارد مهم در استفاده از گلسبید خط‌کشی جاده‌ها، اندازه این قطعات است. اندازه گلسبیدها معمولاً بین 100 تا 1400 میکرومتر متغیر است. هرچه این قطعات بزرگ‌تر باشند، بازتاب نور بیشتری دارند و در نتیجه دید بهتری را در شرایط کم‌نور فراهم می‌کنند. سیلیس یکی از اصلی‌ترین موادی است که در ساخت آن به کار می‌رود، اما مواد دیگری نیز در ترکیب این دانه‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود که می‌تواند کیفیت نهایی محصول را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

صیقلی بودن گلسبید یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ است. هرچه سطح این دانه‌ها صاف‌تر و بدون شکستگی یا زائده باشد، بازتاب نور بهتری خواهند داشت. گلسبیدهای صیقلی و بدون نقص به‌طور موثرتری نور را منعکس می‌کنند، در حالی که وجود زائده‌ها یا شکستگی‌ها می‌تواند عملکرد بازتابی آن‌ها را کاهش دهد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی گلسبیدها خاصیت رترورفلکشن (Retro reflection) است. این خاصیت به این معناست که گلسبیدها نور تابیده شده به سطح خود را به همان جهت منبع نور بازمی‌گردانند. این ویژگی به‌ویژه در جاده‌ها و باندهای پروازی بسیار مهم است، زیرا موجب می‌شود تا علائم و خط‌کشی‌ها در شب و شرایط کم‌نور به‌وضوح دیده شوند و ایمنی را افزایش دهند.

جهت خرید بهترین و باکیفیت‌ترین گلسبید، مشاوره، اطلاع از قیمت و همکاری با شرکت تابان راه اطلس بگیرید.

تلفن تماس : 989121124757+   ,   982122223447+

آدرس ایمیل: Info@tabanrahatlas.com

آدرس دفتر: تهران، میرداماد، خیابان حصاری، کوچه دوم، پلاک 37، طبقه دوم، واحد ششم